• Информация
  • Карта
  • 1 статья
  • Liepājas SEZ par 2,49 miljoniem veiks dzelzceļa infrastruktūras izbūvi un modernizāciju

    dzelzcels2_stock,

    Rīga,14.sept., LETA. Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvalde, lai uzlabotu dzelzceļa sastāvu manevrēšanas ātrumu un drošību, turpinās dzelzceļa infrastruktūras izbūvi un modernizāciju, aģentūra LETA uzzināja Liepājas pašvaldībā. Liepājas SEZ pārvaldnieks Jānis Lapiņš un SIA "Fima" valdes priekšsēdētāja Olita Augustovska parakstījuši līgumu par Liepājas ostas dzelzceļa pievadceļu pārbūvi un atjaunošanas otrā etapa darbiem, kas paredz papildus dzelzceļa posma izbūvi starp Liepājas ostu un Liepājas dzelzceļa staciju. Līguma summa ir 2 495 646 eiro, neieskaitot pievienotās vērtības nodokli. Plānotie darbi notiek Eiropas Savienības Kohēzijas fonda projektā "Liepājas ostas sauszemes pievadceļu attīstība". Plānots darbus sāk jau tuvākajā laikā un saskaņā ar līgumu tos jāveic 270 dienu laikā. Projekta mērķis ir novērst problemātisko punktu radītos ierobežojumus Eiropas transporta tīkla infrastruktūras darbībā, realizējot Liepājas ostas sauszemes pievadceļu attīstības pasākumus. Dzelzceļa pievadceļa būvniecības darbu gaitā tiks izveidots papildus savienojums starp Liepājas ostas Rietumu parku un Liepājas staciju. Projekta īstenošana, pieaugot Liepājas ostas kravu apgrozījumam, ļaus potenciāli papildus nenoslogot Raiņa ielas dzelzceļa pārbrauktuvi. Dzelzceļa pārbūves darbi ir plānoti loģiskā secībā, lai risinātu identificētās problēmas un palielinātu dzelzceļa pievadceļu kravu caurlaides spējas kapacitāti. Īstenotā projekta mērķis ir uzlabot kravu caurlaidību, kas līdz šim ierobežoja ostas uzņēmumu spēju apkalpot pieaugošās kravu plūsmas, radot sauszemes kravu transporta sastrēgumus, un tādejādi samazinot ostas uzņēmumu darbības efektivitāti un konkurētspēju ar citām reģiona ostām, gan radīja autoplūsmas sastrēgumus pie Raiņa ielas pārbrauktuves. Būvdarbus veiks SIA "Fima" sadarbībā ar apakšuzņēmējiem SIA "Thales Latvia" un SIA ražošanas komercfirma "Transceltnieks", kas iesniedza saimnieciski izdevīgāko un ekonomiski pamatotāko piedāvājumu ar zemāko cenu. Kopumā līdz 2019.gada beigām projekta "Liepājas ostas sauszemes pievadceļu attīstība" gaitā plānots izbūvēt un rekonstruēt sliežu ceļus 2632 metru garumā tajā skaitā 1815 metri ir jaunbūvējami sliežu ceļi, bet 817 metri pārbūvējami. "Firmas.lv" informācija liecina, ka SIA ražošanas komercfirma "Transceltnieks" pamatkapitāls ir 53 120 eiro, uzņēmuma apgrozījums aizvadītajā gadā bija 3,34 miljoni eiro, bet zaudējumi bija 251 358 eiro apmērā, savukārt SIA "Thales Latvia" pamatkapitāls ir 149 500 eiro, aizvadītajā gadā uzņēmums apgrozījis 683 176 eiro un strādājis ar 658 932 eiro zaudējumiem. Savukārt SIA "Fima" pamatkapitāls ir 725 664 eiro, 2017.gadā uzņēmums apgrozījis 4,54 miljonus eiro, bet zaudējumi bijuši 163 107 eiro.