Likvidēt vai nelikvidēt neaktīvu uzņēmumu?

Dažkārt biznesā gadās situācijas, ka tiek pieņemts lēmums par uzņēmuma likvidāciju. Nereti uzņēmēji izvēlas neaktīvu uzņēmumu vienkārši atstāt novārtā, tomēr šāda rīcība var radīt nevajadzīgus izdevumus un administratīvas problēmas. Kāpēc nevajadzētu ignorēt uzņēmuma likvidāciju? Pat ja jūsu uzņēmums gadiem ilgi neveic aktīvu darbību, jūs neesat atbrīvoti no atskaišu iesniegšanas, kā arī ik gadu jums būs jāsamaksā obligātais minimālais uzņēmuma ienākuma nodoklis 50 EUR apmērā. Uzkrātās saistības un neizpildītās formalitātes var radīt juridiskas un finansiālas sekas nākotnē. Šī iemesla dēļ mēs iesakām risināt jautājumus, kas saistīti ar uzņēmuma likvidāciju, un, ja uzņēmums vairs netiek izmantots, ieteicams to savlaicīgi likvidēt.
Uzņēmuma likvidācijas pirmais posms
Sabiedrības ar ierobežotu atbildību jeb SIA likvidācija ir veicama divos posmos. Pirmais posms ir vienkāršs, un tam nevajadzētu radīt liekas problēmas – uzņēmuma dalībniekiem ir jāpieņem lēmums par uzņēmuma likvidēšanu un jāsagatavo nepieciešamie dokumenti iesniegšanai Uzņēmumu reģistrā. Lēmumu par darbības izbeigšanu un likvidācijas procesa uzsākšanu pieņem dalībnieku sapulce, un, ja vien valde nav lēmusi citādāk, likvidatora pienākumus var veikt paši sabiedrības valdes locekļi. Visi nepieciešamo dokumentu paraugi (pieteikuma veidlapa KR13, dalībnieku sapulces protokola vai dalībnieka lēmuma paraugs, likvidatora piekrišanas paraugs) ir pieejami Uzņēmumu reģistra mājaslapā. Iepriekš minētie dokumenti ir jāsagatavo un jāiesniedz Uzņēmumu reģistrā trīs dienu laikā pēc likvidācijas lēmuma pieņemšanas.
Uzņēmuma likvidācijas otrais posms
To, cik ātrs vai lēns būs likvidācijas process, noteiks uzņēmuma kreditoru daudzums. Ja uzņēmumam nav kreditoru, likvidācijas process būs raits un aizņems aptuveni mēnesi. Ja kreditori ir, būs jāveic to apzināšana, un tādā gadījumā uzņēmuma likvidācija var ieilgt līdz trim mēnešiem. Ir jāapzinās, ka uzņēmumu nevar likvidēt, ja tas nebūs norēķinājies par visām saistībām – ja uzņēmums ir parādā piegādātājiem vai tam ir nodokļu parādi, bet nav finanšu līdzekļu, lai tos segtu, likvidācijas vietā būs jāierosina maksātnespējas process. Pēc tam, kad esat saņēmuši lēmumu no Uzņēmumu reģistra par likvidācijas procesa uzsākšanu, šis paziņojums ir jānosūta Valsts ieņēmumu dienestam. Kā jau iepriekš minējām, par jūsu uzņēmuma likvidāciju ir jāinformē arī visi kreditori, informējot par procesa uzsākšanas datumu un laiku, līdz kuram kreditors var vērsties pie jums ar prasījumu parādu atmaksai. Kad visas saistības ar kreditoriem ir nokārtotas, seko slēguma finanšu pārskata sagatavošana un iesniegšana VID EDS sistēmā uz uzņēmuma atlikušās mantas sadales plāna izveide, protams, ja vien uzņēmumam pēc visu parādsaistību nokārtošanas vēl ir palikuši kādi aktīvi vai finanšu līdzekļi.
Noslēdzošais posms ir bankas kontu slēgšana un ilglaicīgi glabājamo dokumentu (statūti, grozījumi, gada pārskati, rīkojumi, dokumenti, kas saistīti ar uzņēmuma dibināšanu un likvidēšanu) nodošana arhīvam. Kad šīs visas darbības ir paveiktas, jums vēlreiz būs jāiesniedz Uzņēmumu reģistrā aizpildīta KR 14 veidlapa un uzņēmuma slēguma finanšu pārskats. Pēc šo dokumentu izskatīšanas uzņēmums tiks izslēgts no komercreģistra.
Lai neapjuktu likvidēšanas darbību secībā un birokrātiskajās prasībās, aicinām uzņēmuma likvidēšanu uzticēt profesionāļiem. Grāmatvedības birojs SIA KEYSMENT sagatavos visus nepieciešamos dokumentus ātrai uzņēmuma likvidācijai.
Рабочее время
Сейчас закрыто
Еще...Статья

Vairāk nekā grāmatvedis
Mūsdienu uzņēmējdarbībā veiksmīga uzņēmuma vadīšana ir sarežģīts process, tādēļ uzņēmumiem ir nepieciešams vairāk nekā vienkārši grāmatvedis – nepieciešams uzticams partneris, kas sniedz kompleksus pakalpojumus un palīdz sasniegt biznesa mērķus. Uzzināsim, kāpēc izvēlēties SIA “KEYSMENT”!