Vieglā auto sagatavošana ziemai ar piemērotāko antifrīzu no OILTEH noliktavas
Regulāra un savlaicīga apkope ilgtermiņā ietaupa naudu un pagarina automašīnas mūžu. Ja esam ieraduši auto apkopi un eļļas nomaiņu uzticēt profesionāļiem, tad ar automašīnas dzesēšanas šķidruma jeb antifrīza nomaiņu ir jādara tas pats, jo modernajām automašīnām tas var izrādīties komplicēts process dažādu sistēmu pilnīgas iztukšošanas un pēc tam arī uzpildīšanas un atgaisošanas nepieciešamības dēļ . Tikai vienkāršākajām un vecāka gadagājuma vieglajām automašīnām to viegli var paveikt autovadītājs pats. Jāzina, ka dažādām automašīnām ir vajadzīgs atšķirīgs antifrīzs, bet ir fakts, ka pilnīgi visi tie noveco, zaudē pretkorozijas īpašības un noteikti šķidrums ir jāmaina un sistēma ir jāskalo atkarībā no tā, kādas klases produkts un kādā tehnikas vienībā tiek izmantots. Piemēram, ekonomiskās klases dzesēšanas šķidrumus jāmaina vienu reizi trijos gados vai ik pēc 100 000 km, bet pagarināta kalpošanas laika produktiem šis intervāls ir apmēram vienu reizi piecos gados vai ik pēc 250 000 km. Pareiza antifrīza izvēle ir atkarīga no vairākiem faktoriem, tostarp transportlīdzekļa veida, vecuma, klimatiskajiem apstākļiem u.c.
Visu veidu antifrīzus, tehniskos šķidrumus, pretkorozijas līdzekļus, dažādas eļļas vieglajam un smagajam autotransportam, motociklu eļļas, lauksaimniecības, industrijas un kompresoru eļļas, baltās un pārtikas rūpniecības eļļas, gāzes dzinēju motoreļļas, konsistentās ziedes piedāvā OILTEH, pārstāvot PETRO-CANADA, TEXACO, MOL un citu pasaules tirgus līderu produkciju Latvijā. Uzņēmuma pieredze un zināšanas ir pieejamas katram mehānismam un klientam.
Kas ir dzinēja dzesēšanas šķidrums
Dzinēja dzesēšanas šķidrums jeb antifrīzs nodrošina dzinēja dzesēšanu tā darbības laikā un aizsargā pret sasalšanu zemās temperatūrās. Dzesēšanas šķidrums absorbē siltumu no automašīnas dzinēja un cirkulē to uz radiatoru vai salona apsildes krāsniņu. Atbilstoši savam nosaukumam motora dzesēšanas šķidrums jeb antifrīzs nesasalst, ja temperatūra ir zemāka par nulli. Turklāt antifrīzs arī satur sastāvdaļas, kas novērš auto dzinēja daļu koroziju. Automašīnu dzesēšanas šķidrumiem ir vairāki veidi, taču tā pamata sastāvdaļas ir etilēn- vai propilēnglikols un ūdens, un pretkorozijas piedevu komplekss.
Ja dzesēšanas šķidruma nomaiņa netiek veikta noteiktajos intervālos, sistēmā var sākties korozijas process un uzkrāties rūsa un nogulsnes, un tā var tikt sabojāta. Pienākot brīdim, kuru automašīnas ražotājs ir noteicis šķidrumu nomainīt, vislabāk to darīt nekavējoties, jo brīdī, kad no motora pārsega apakšas izplūst dūmi, var būt par vēlu.
Antifrīza sastāvdaļas
- Katrā antifrīzā ir lielākā sastāvdaļa ir ūdens (vismaz 50% un vairāk), un tas parasti tiek pievienots koncentrātam nepieciešamajā proporcijā pirms ieliešanas dzesēšanas sistēmā. Daži automašīnu īpašnieki dara to paši, bet citi iegādājas jau iepriekš sajauktu lietošanai gatavu dzesēšanas šķidrumu. Mūsu platuma grādos parasti izmanto koncentrāciju 50% pret 50% ar -40 °C pretsasalšanas aizsardzību. Eiropas vidienē un siltākās dienvidu zemēs ir vēl lielāka ūdens proporcija, un pret sasalšanas aizsardzība -20 °C vai pat vēl augstāka.
- Etilēnglikolu kā galveno dzesēšanas šķidruma pret sasalšanas sastāvdaļu sāka izmanto pēc Pirmā pasaules kara. Šī ķīmiskā viela nodrošina, ka šķidrums, kas cirkulē caur automašīnas dzinēju, salona apsildes krāsniņu un radiatoru, nesasalst zemās temperatūrās un nenotiek nopietni dzinēja bojājumi.
- Propilēnglikols. Dažos antifrīzos etilēnglikola vietā tiek izmantots propilēnglikols. Propilēnglikols tiek uzskatīts par mazāk toksisku, ja tas nokļūst apkārtējā vidē vai dzeramajā ūdenī. Propilēnglikolu parasti izmanto māju apkures sistēmās, solārajās ūdens sildīšanas sistēmās, kur pastāv lielāki riski šķidruma nejaušai nokļūšanai dzeramajā ūdenī. Tāpat to lieto mežizstrādes tehnikā vai tehnikā, kura strādā ūdenstilpnēs vai to tuvumā, un dažkārt arī municipālajā transportā.
- Pretkorozijas aģenti jeb inhibitori ir sastāvdaļas, kuras izmanto antifrīzos, lai samazinātu materiālu (īpaši metālu) koroziju dzinēju dzesēšanas sistēmās. Ir dažādu veidu inhibitori (konvencionālie jeb IAT, organisko skābju tehnoloģija OAT un hibrīdu tehnoloģijas HOAT) katrs ar atšķirīgām aizsardzības reakcijām un metālu virsmas pasivāciju, lai aizsargātu pret koroziju.
Pareizais antifrīzs
Nevar viennozīmīgi apgalvot, ka viena pretkorozijas tehnoloģija ir pārāks par citu – vienkārši dažādu problēmu risināšanai tiek izmantotas dažādas sastāvdaļas, un, kā jau arī citas lietas, šīs tehnoloģijas ir nepārtrauktā izpētē un attīstībā tāpat kā automašīnu dzinēji un tajos izmantotie materiāli. Piemēram, Eiropā dzinēja dzesēšanas šķidrumam ir jāatrisina citas problēmas nekā Āzijā vai Ziemeļamerikā, jo dažādos pasaules reģionos ir dažādas likumdošanas prasības, dažādi klimatiskie apstākļi un pilnīgi dažāda attieksme pret “zaļo” domāšanu un apkārtējās vides aizsardzību, un dažādas auto apkopes tradīcijas.
Ja automašīnas dzinēja dzesēšanas sistēmā ielej neatbilstošas tehnoloģijas dzesēšanas šķidrumu vai dažādas tehnoloģijas šķidrumus sajauc kopā, sākumā sekas nebūs manāmas, tomēr ar laiku ķīmiskajā reakcijā starp dažādu tehnoloģiju piedevām dzesēšanas sistēmā var veidoties pretkoroziijas inhibitoru nesaderība, veidoties nogulsnes un sākties korozija. OILTEH pārdošanā ir visi trīs galvenie antifrīzu veidi, tajā skaitā neorganisko skābju tehnoloģijas (IAT), organisko skābju tehnoloģijas (OAT) un hibrīdo organisko skābju tehnoloģijas (HOAT) antifrīzi, un visam klāt – pieredze un zināšanas, kur katru no tiem lietot un ko auto ražotājs paredzējis.
1. Neorganisko skābju tehnoloģija (IAT)
IAT dzinēja dzesēšanas šķidrums visbiežāk mēdz būt zaļš un tiek izgatavots no monoetilēnglikola, kam pievienoti silikāti un fosfāti, lai novērstu dzinēja koroziju. To tradicionāli izmanto vecākos transportlīdzekļos, parasti automašīnās, kas ražotas vēl pirms 90. gadu beigām, kad dzinējos vairāk izmantoja tēraudu, čugunu un varu. Kā vecāka formula tā nav tik efektīva ilgstoši kā daži jaunāki motora dzesēšanas šķidruma veidi. Ja automašīnai tiek lietots IAT dzesēšanas šķidrums, sistēma būs jāizskalo un šķidrums jānomaina aptuveni ik pēc diviem gadiem vai 100 000 kilometriem.
Šī tipa piedevu tehnoloģija strādā pēc principa, kas nodrošina pretkorozijas aizsardzību, izveidojot aizsargājošo kārtiņu uz metāla virsmām. Negatīvais blakusefekts – siltumu izolējošs slānis traucē siltumapmaiņai visā sistēmā vai kādā vietā līdz galam neizveidojusies kārtiņa atstāj iespēju izveidoties lokālam korozijas perēklim.
2. Organisko skābju tehnoloģija (OAT)
OAT dzinēja dzesēšanas šķidrumus ražo gan uz etilēnglikola, gan uz propilēnglikola bāzes, un parasti tie ir ļoti dažādās krāsās. Ekonomiskās klases produkti ar īsāku kalpošanas laiku un mazāku pretkorozijas piedevu daudzumu visbiežāk tiek iekrāsoti zilā un zaļā krāsā un jāmaina vienu reizi trijos gados vai ik pēc 100 000 km, bet pagarināta kalpošanas laika un Premium klases produkti visbiežāk ir oranžā vai sarkanā krāsā un jāmaina apmēram vienu reizi piecos gados vai ik pēc 250 000 km. Šī tipa antifrīziem ir ļoti plašs lietojums.
Atšķirībā no IAT dzesēšanas šķidrumiem, OAT ir paredzēti jaunākām automašīnām, kas ražotas 2000. gados vai vēlāk, kad dzinēju un sistēmu būvē arvien vairāk sāka izmantot alumīniju. OAT izmanto vājas organiskās skābes, lai palīdzētu aizsargāt dzinēju no korozijas.
OAT tehnoloģija neveido pretkorozijas aizsardzību ar kārtiņu uz metāla virsmas un aizsardzību veic tikai selektīvi – vietās, kur sākas elektroķīmisks process un tas jāpārtrauc. Rezultāts – netraucēta siltumapmaiņa starp metālu un šķidrumu, kas nodrošina efektīvāku dzesēšanas sistēmas darbību, un kā pretkorozijas aizsardzība strādā visa šķidruma masa.
3. Hibrīda organisko skābju tehnoloģija (HOAT)
Hibrīda organisko skābju tehnoloģijas antifrīzs tradicionāli bija dzeltens, un tam ir vairākas apakškategorijas. Tagad tas ir pieejams visās varavīksnes krāsās – dzeltenā, oranžā, zaļā, rozā un zilā krāsā, un, lai pārliecinātos, ka esat izvēlējies pareizo, jāskatās uz nosaukumu un sastāvu, nevis krāsu.
HOAT sastāvs ir OAT un IAT sastāva kombinācija. Lai aizsargātu dzinēju un cīnītos pret koroziju, HOAT izmanto gan silikātus, gan organisko skābi. Tas ir jāmaina ar tādu pašu intervālu kā OAT dzesēšanas šķidrums.
3.1. Bezfosfātu HOAT parasti ir tirkīza krāsā. Šī formula, kas izgatavota no etilēnglikola, satur organiskos un neorganiskos korozijas inhibitorus un nesatur fosfātus, piemēram, nitrītu, nitrātu un borātu. Tā ir arī formula ar zemu silikātu saturu. Šo šķidrumu izmanto BWW, Volvo, Tesla, Mini, Audi, Jaguar, Mercedes, Porsche, Rolls-Royce, Saab, Volkswagen un daudzu citu veidu automašīnām. Fosfātus nesaturošais sastāvs ir izveidots, paturot prātā jūsu automašīnas blīvējošo materiālu saderību ar šo šķidrumu.
3.2. Fosfātu HOAT (P-HOAT) antifrīzs parasti ir rozā vai zilā krāsā, un to iesaka Āzijā ražotiem transportlīdzekļiem, piemēram, KIA, Honda, Hyundai, Nissan un Toyota automašīnām. Āzijas automašīnu ražotāji pieprasa izmantot šāda veida dzesēšanas šķidrumu siltuma pārneses problēmu dēļ, un šajā formulā kā pretkorozijas aģenti tiek izmantoti karboksilāti un fosfāti, nevis silikāti.
3.3. Silikātu HOAT (SI-OAT) parasti var atpazīt pēc dinamiskas purpursarkanās krāsas, un tas nesatur nitrītus, nitrātus, fosfātus, borātus, amīnus un imidazolu. Tā vietā tajā izmanto silikātu organisko tehnoloģiju. Silikātu HOAT ir augstākās kvalitātes dzinēja dzesēšanas šķidrums, ko izmanto tādās automašīnās kā Mercedes-Benz, Audi, VW, Porsche, Bentley un Lamborgini.
Jebkurš vieglā auto īpašnieks ir spējīgs veikt vismaz vizuālu dzesēšanas šķidruma stāvokļa/kvalitātes kontroli, un te jāatceras, ka dzesēšanas šķidrumam jābūt caurspīdīgam un dzidram, bez netīrumiem, cietām daļiņām, rūsām un citiem piesārņotājiem, un tam jāatbilst transportlīdzeklim ieteicamās dzesēšanas šķidruma krāsai. Ja dzesēšanas šķidruma izskats, dzidrums vai krāsa, vai smarža nav apmierinoša, ir vizuāli skaidri novērojama dūmakainība un necaurspīdīgums, nekavējoties pārbaudiet, vai nav iespējama piesārņojuma ar citiem dzesēšanas līdzekļiem, degvielu, eļļu, sadegšanas gāzu kvēpu noplūdēm, korozijas nogulsnēm utt.
Vienalga, vai vieglā auto īpašnieks nolēmis veikt dzinēja dzesēšanas sistēmas apkopi ar saviem spēkiem vai uzticēt to servisam, noteikti jāseko līdzi nobrauktajai distancei un laikam kopš iepriekšējās šķidruma maiņas. Gan auto īpašnieki, gan servisa organizācijas pievērš lielu uzmanību motoreļļas nomaiņai un ļoti bieži aizmirst par dzesēšanas šķidruma nomaiņu. Šī iemesla dēļ mūsdienās rodas līdz 50% no dzinēju bojājumiem. Proaktīva apkope nozīmē laimīgāku automašīnu, laimīgāku vadītāju un laimīgāku maku. Ja automašīna ir moderna ar jaunākajām tehnoloģijām un sarežģītu dzesēšanas/salona apsildes sistēmu un tajā izmantotiem daudziem materiāliem un detaļām, tad ieteicams apkopes veikt ļoti savlaicīgi un ar paredzētās tehnoloģijas dzesēšanas šķidruma veidu. Pirms šķidruma iegādes vai uzticēšanas to veikt servisa kompānijai vienmēr veiciet izpēti un painteresējieties par šķidruma tehnoloģijas atbilstību, lai nodrošinātu savas automašīnas uzturēšanu iespējami labākajā ekspluatācijas stāvoklī.
Ielūkojies mūsu mājaslapā www.oilteh.lv un atrodi sev piemērotākos produktus!
Рабочее время
Сейчас закрыто
Еще...Статья
Augstākās kvalitātes motoreļļa un transmisijas eļļa motocikliem: Petro-Canada Lubricants, Texaco un MOL zīmolu piedāvājumi
Sākoties vasaras sezonai, motobraukšanas entuziasti sagatavojas, lai dotos ceļā un baudītu lidojuma sajūtu, ko sniedz braukšana uz diviem riteņiem. Tomēr katram motocikla īpašniekam jāatceras, ka motociklam jāpārbauda eļļas līmenis un jāveic tehniskā apkope. Atbilstošas motoreļļas un transmisijas šķidrumi ir ļoti svarīgi, lai uzturētu optimālu motocikla dzinēja veiktspēju, tad arī var sagaidīt, ka motocikls kalpos tam paredzēto mūžu, nesagādājot pēkšņus pārsteigumus uz ceļa.