Cik labi var nopelnīt, atrodoties Google pirmajās pozīcijās?
Katrs uzņēmējdarbības veicējs vēlas, lai meklētājprogramma Google uz atbilstošo atslēgvārdu iespējami augstākā pozīcijā uzrāda tieši viņu tīmekļa vietni un tajā piedāvātos pakalpojumus vai informāciju. Bez acīmredzamā prestiža, protams, ir arī statistiski izskaidrojamas priekšrocības. Vai tas noved arī pie ieņēmumu pieauguma?
Aprēķināt precīzu peļņas apjomu no tā, ka tīmekļa vietne attiecīgo Google meklējumu rezultātos atrodas pirmajās pozīcijās, ir sarežģīti un nav uz visiem vienādi attiecināmi. Līdz ar to atbilde uz šo jautājumu sastāv no vairākiem būtiskiem faktoriem.
Kā vietne var nonākt Google pirmajās pozīcijās?
Tīmekļa vietnes nozarei un mērķauditorijai ir liela loma tajā, cik viegli vai – tieši pretēji – grūti ir nonākt meklētājprogrammas rezultātu redzamākajās vietās. Augstas konkurētspējas, piemēram, nekustamo īpašumu vai apdrošināšanas, jomas parasti saņem lielu patērētāju interesi, kas, attiecīgi, noved pie lielākām iespējām meklētājprogrammās izvietot reklāmas un nodrošināt šādas pirmās pozīcijas. Tikmēr šaurāka spektra nozarēs iespējas nonākt Google pirmajās pozīcijās ir nosacīti vieglākas.
Ne mazāk būtiska loma ir atslēgvārdiem un frāzēm, to meklējumiem tiešā veidā ietekmējot tīmekļa vietnes datu plūsmu un ieņēmumus. Vietnes, kas tiek vērtētas pēc atslēgvārdiem, kuri balstīti uz komerciāliem mērķiem, iegūst vairāk nekā tās, kuras tiek vērtētas pēc maza spektra un informatīva rakstura meklējumiem.
Process, kurā tīmekļa vietni sagatavo vieglākai patērētāju pieejamībai meklētājprogrammās, ir meklētājprogrammu optimizācija jeb SEO pakalpojumi, kādus sniedz Yoursite.lv. Tā ietvaros tiek optimizēta vietnes tehniskā konfigurācija, satura atbilstība utt.
Kā pieaugošais vietnes apmeklējums var veicināt ienākumus?
Tas, cik veiksmīgi tīmekļa vietne spēj pārvērst pieaugošo apmeklējumu, kas radies, pateicoties augstai meklējumu pozīcijai Google meklētājprogrammā, atkarīgs no tā, cik veiksmīgi izvēlēta tā monetizācijas stratēģija. Starp biežāk izmantotajiem veidiem ir “pay per click” (PPC) un “cost per impression” (CPI/CPM) apmaksātās reklāmas. Tomēr tās tīmekļa vietnei arī nozīmē tūlītējus ieguldījumus. Ienākumus no ieguldījumiem šādā gadījumā aprēķina ar ROI – aprēķinot ieguldījuma naudas vērtību attiecībā pret tā izmaksām.
Dabiskās meklēšanas rezultātu sniegtais apmeklējums tīmekļa vietnei arī ietekmē tīmekļa vietnes ieņēmumus būtiskā veidā. Piesaistot vairāk kvalitatīvo apmeklējumu, pateicoties augstajām pozīcijām Google meklētājprogrammā, ir daudz lielāka iespēja, ka šie apmeklētāji pārvērtīsies par klientiem (“conversion”), jo viņi paši veikuši darbības meklējumos.
Viens no pasaulē vadošajiem mārketinga programmatūru zīmoliem HubSpot savai tīmekļa vietnei piesaistīja aizvien pieaugošu apmeklējumu un no tā sekojošos ieguvumus, pateicoties veiksmīgai atslēgvārdu stratēģijai, kura ļāvusi ilgstoši būt starp Google meklējumu vadošajām vietām.
Viens no svarīgākajiem faktoriem ir arī tīmekļa vietnes mērķauditorija. Vietnēm, kurām ir starptautiska mērķauditorija vai augstas raudzes tirgi, var būt dažādi ieņēmumi no dažādiem reģioniem. Tas ir atkarīgs no attiecīgajām reģionālajām atšķirībām patērētāju pirktspējā.
Starp spilgtākajiem piemēriem ir vietne Amazon, kas dominē Google meklējumu rezultātos, pateicoties tur pieejamās produkcijas dažādajiem atslēgvārdiem. Pirmās pozīcijas meklējumos tirdzniecības vietnei sniedz priekšrocības pār konkurentiem, ievērojami palielinot pirkumu un, attiecīgi, peļņas iespējamību.
Protams, atpazīstamiem zīmoliem un tīmekļa vietnēm bieži vien ir vieglāk gūt ieņēmumus no savām Google meklētājprogrammas pirmajām pozīcijām, jo patērētājs jau ir pazīstams ar to un potenciāli tam uzticas. Starp šādiem zīmoliem ir elektrotehnikas un programmatūru zīmoli Apple un Microsoft, kā arī jau minētais Amazon. Pateicoties ilgstošām augstākajām pozīcijām Google meklējumu rezultātos, tie ir nostiprinājušies kā atzīti un autoritatīvi zīmoli savā jomā, kas rezultējas ar pieaugošiem ienākumiem.
Visbeidzot, būtiska loma patērētājiem ir tas, kādu pieredzi tiem sniedz pati tīmekļa vietne. Lietotāji sagaida modernu interneta vietni, kas pielāgota mobilajām ierīcēm. Tādi faktori kā vietnes ātrums, mobilā versija un pārskatāmība var ietekmēt patērētāju iesaisti un no tā iespējamos ieņēmumus. Amerikāņu masu medijs The New York Times ir ievērības cienīgs ne tikai ar savu atslēgvārdu izvēli meklētājprogrammās, bet arī vietni, kurā apmeklētājs viegli var atrast sev meklēto aktuālo informāciju.
Cik lielus ieņēmumus iespējams gūt?
Ieņēmumu, kurus tīmekļa vietne var gūt pateicoties pirmajām vietām meklētājprogrammā Google, apmēri var ievērojami atšķirties. To izšķir tādi faktori kā apmeklējuma plūsmas kvalitāte, dinamika konkrētajā nozarē vai jomā un monetizācijas stratēģijas.
Ņemot vērā šos daudzos un dažādos faktorus, nosaukt konkrētu skaitli, kādu ik gadu ieņēmumos gūst tīmekļa vietnes, kuras Google savā meklētājprogrammā uzrāda pirmajās pozīcijās, ir izaicinoši, un tas nebūtu objektīvi. Tomēr ir skaidrs, ka, atrodoties vadošajās pozīcijās Google meklētājprogrammas dabiskajos meklējumos, paveras iespējas gūt ievērojamus finansiālos ieņēmumus.